Saturday, April 21, 2007

Dor en droog


Er is nog steeds ontzettend veel te doen op de kwekerij. Het wil maar niet regenen! Ik geloof dat het al in een maand niet heeft geregend. Een slechte zaak, natuurlijk. Toch valt het nog mee hoe droog de grond is. De bovenste laag is uitgedroogd, maar daaronder is de grond nog goed nat. Dat komt ook omdat we het gras erdoorheen hebben gefreesd en compost hebben aangebracht. Wat dat aangaat maak ik me niet zo heel veel zorgen, al moet dit niet veel langer meer duren.
Veel lastiger vind ik het dat ik geen klaver kan zaaien. Want alles wat ik heb schoongeharkt, raakt alweer begroeid met gras en ander onkruid.
Maar het maaien is inmiddels wel gelukt en daar ben ik heel blij mee! Mijn vader en Mo hebben de aftak-as van de maaier ingekort, en die past nu achter de trekker. Het is nog een beetje wennen om op de trekker te rijden met het maaidek erachter, maar dat komt wel goed.
Het gras was inmiddels ontzettend hoog geworden, en we moesten de maaier dus ook heel hoog zetten, anders liep hij gewoon vast in het gras. De eerste laag is er nu af. We hebben de maaier lager gezet, en morgen ga ik er nog een laagje af maaien. Een heerlijk klusje!

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home