Sunday, March 04, 2007

O ja, de plantage........




Ja, de plantage, daar zou dit blog eigenlijk over gaan. Er blijken echter meer leuke dingen te zijn die ik wil laten zien en waarover ik wil schrijven. Maar af en toe moet de plantage natuurlijk nog wel ter sprake komen. Ik ben inmiddels al een jaar bezig met het opzetten van de plantage, en ik ben dus ook al een jaar aan het bloggen.

Het was een ongelooflijk hectisch jaar, en ik heb ontzettend hard gewerkt. Ik moest een hoop dingen regelen, en vooral ook een hoop werk verzetten. Een tractor kopen en leren besturen, frezen, compost wegscheppen, planten in de grond zetten......... Gelukkig heb ik het niet allemaal alleen hoeven doen, want dat was me zeker niet gelukt.

Op dit moment ben ik bezig met de laatste loodjes van het opzetten van de plantage. Ik moet nog wat compost wegscheppen, en dan volgt (voorlopig) de laatste grote klus: de grond openharken en klaver zaaien. Voor het openharken heb ik een speciale hark aangeschaft: de Yäti (zie plaatje). Besteld bij een Duits bedrijf dat z'n producten op een heel bijzondere wijze aanprijst (kijk maar op www.bts-europe.de). Elke feministische golf is aan dit bedrijf voorbijgegaan. Alle correspondentie van dit bedrijf is ook gericht aan Herr van der Meulen, al geef ik elke keer weer aan dat ik toch echt Frau van der Meulen ben.

Het bemesten bewaar ik voor volgend jaar. Dat is me nu te veel gedoe. Ik hoop dat de compost en de klaver dit jaar voor genoeg voedingsstoffen zorgen voor de bessenstruiken. Een aantal struiken loopt al mooi uit, maar de berberissen en de mahonia staan er zieltogend bij. Ik ben benieuwd of dat nog wat wordt. Fingers crossed!

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home