Thursday, April 12, 2007

Hand aan de hark


Ik heb het de laatste weken maar druk met de plantage! Harken, harken en nog eens harken. Het plan was om steeds een vak met één bessensoort te harken en dat in te zaaien met klaver. Zo'n beetje alles zat tegen. Het viel ten eerste al niet mee om biologisch klaverzaad te vinden, maar toen ik dat had gevonden was het nog een hele klus om het thuis geleverd te krijgen. TNT had namelijk besloten dat mijn adres niet bestond. Nou ja............ Uiteindelijk werd het klaverzaad toch bezorgd, maar toen was het inmiddels zulk droog weer dat ik niet meer kon zaaien. Nu heb ik drie vakken geharkt, en is het onkruid zo hoog opgeschoten dat ik alweer met het eerste vak kan beginnen. Zucht.
Ook wat grasmaaien betreft zit het niet mee. Het maaidek kwam mooi op tijd, Mo en ik zouden het achter de trekker hangen, maar dat bleek niet te gaan. Er ontbrak een verloopstukje. Voordat dat was besteld waren we weer twee weken verder en toen....... bleek dat de hefset niet meer paste als het koppelstukje was gemonteerd. Er moet dus een stukje van de aftakas worden gezaagd. Met een beetje geluk gaan Mo en ik daar morgen mee aan de slag. Nu maar hopen dat dat lukt, want het gras staat al ontzettend hoog. Nu ben ik ook nog tot ontdekking gekomen dat het maaidek waarschijnlijk niet kan mulchen (daar moet nog iets extra's voor worden gemonteerd), dus dat betekent dat ik het gras allemaal moet opruimen. Daar moet ik ook nog een oplossing voor verzinnen.
En dan te bedenken dat m'n nieuwe huis bijna klaar is en ik daar ook aan de slag moet! De kunst is om er gewoon niet te veel bij na te denken en gewoon te doen wat er moet gebeuren. Een goede oefening om in het moment te blijven! Overigens overweeg ik nog steeds om een partner te zoeken voor het hele gebeuren, maar daar zit wel een aantal nadelen aan, en ik moet natuurlijk ook iemand kunnen vinden. Maar het lijkt me zo fijn om de 'zorg' voor het hele gebeuren te kunnen delen.
Overigens is het genieten op het veldje. Alles begint uit te lopen, ook in de rand om de kwekerij heen. Zoals altijd stond de sleedoorn als eerste te bloeien met prachtige, witte bloesem en de krent begint nu ook te bloeien.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home