Sunday, December 17, 2006

Natuurvoedingswinkel


Vorige week even boodschapjes gedaan bij de natuurvoedingswinkel. Ik kom er niet zo vaak meer, omdat een beetje supermarkt tegenwoordig genoeg biologische producten verkoopt. Maar het was een inspirerend bezoekje. Ik kijk natuurlijk altijd even bij de sjemmetjes en sapjes en voel me dan helemaal enthousiast worden. Hopelijk komen mijn sjemmetjes daar ook ooit bij te staan.
Voor het eerst zag ik daar een potje sleedoornjam. Uit Italië weliswaar, maar toch. Als mensen dat durven eten, dan durven ze toch ook wel berberisjam en mahoniajam te eten?
Ze verkochten bij deze winkel ook gedroogde vlierbloesem, en dan begint het toch te kriebelen. Misschien kan ik ooit links en rechts meer van dit soort veldjes opzetten en er helemaal van leven. Toekomstmuziek.......
Ondertussen bekijk ik ook wat voor potjes en etiketten er allemaal zijn. Hier twee voorbeelden; van sleedoornjam en kweepeergelei. Het zijn allebei etiketten met een getekend plaatje. Ik heb nog geen idee wat ik zelf zou willen. Maar misschien loop ik dan ook wel veel te ver op de zaken vooruit. De planten staan nog niet eens in de grond!
Ik moet maar 's uitproberen of dat te doen is in m'n eentje, en of het met een schep wil of dat ik er toch een grondboor bij nodig heb. Ik heb ook iemand gevonden die de planten er voor mij in kan zetten met een minitrekker met een plantmachine erachter. Ik kan me er nog niet druk over maken. Ik zie het wel als de planten komen.
Dat is misschien wel het voordeel van het werken aan twee grote projecten (de plantage en het nieuwe huis): het is gewoon te veel om me zorgen over te maken. Ik heb het tobben helemaal maar opgegeven. Wel zo rustig!

Labels:

2 Comments:

Blogger Elina van der Heijden said...

Kijk, dat is dan toch maar weer mooi meegenomen (dat je niet meer tobt dus :-)

Ik heb vanmiddag tussen de buien door nog even je landgoed geinspecteerd - dankzij een willige chauffeuse was dat mogelijk gemaakt - en geconstateerd dat de banen er mooi bijligggen. De plaatjes stuur ik je zodra ik weer adsl heb ...

9:38 AM  
Blogger Grietje said...

Vet cool!

2:45 AM  

Post a Comment

<< Home