Saturday, November 18, 2006

Sjofeltjes

Gisterochtend met Ina en Hilda heel wat compost weggeschept. Het was weer ouderwets gezellig. 's Middags kwam Mo, en hij heeft het kiepkarretje van Jos achter de trekker bevestigd. We hebben er wat mee geëxperimenteerd, maar ik vond het geen succes. Je moet nog steeds handmatig scheppen (wat bij mij problemen met m'n ellebogen oplevert) en het was moeilijk om de compost uit het karretje te krijgen. Wil het een beetje succesvol zijn, dan moet je dit toch wel met z'n tweetjes doen. En aangezien ik niet altijd hulp op het veldje heb, hou ik dit voorlopig als plan B.
Plan A is het inzetten van een minishovel. IJs en weder dienende wordt hij vrijdagochtend gebracht, en vrijdagmiddag weer opgehaald. Volgens Mo kunnen we dan een heleboel compost wegscheppen. Ik hoop het. Ik vind het heerlijk om in de weer te zijn op het veldje met kruiwagen, schep, hark en compost, maar het is handmatig simpelweg niet meer te doen.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home