Monday, November 27, 2006

Werkweekend


Afgelopen weekend hard gewerkt op het landje. Vrijdagmiddag werd het shoveltje gebracht, en daar zijn we zaterdag en zondag mee aan het werk gegaan. Het shoveltje was kleiner dan Mo had gedacht en gehoopt, daarom besloot hij om zowel plan A als plan B in werking te stellen (zie een van m'n vorige posts). Hij reed op de shovel, en ik reed op m'n trekkertje. Hij gooide met de shovel het bakje achter de trekker vol, ik dumpte de lading en Mohamed vervoerde de compost per shovel. Zaterdag heeft m'n vader de compost uitgeharkt, zondag heeft Jos dat gedaan. Zondag konden we maar een paar uur met de shovel werken (omdat we hem maar voor één dag hadden gehuurd), en daarna heb ik het karretje achter de trekker met behulp van Jos steeds met de hand volgeschept.
Best eng om weer op het trekkertje te rijden, maar het moest er toch van komen, dus vooruit dan maar! Ik heb hem ook alweer in en uit de container gereden. Met bibberende benen weliswaar, maar het ging goed.
We zijn in het weekend een heel eind opgeschoten en het einde is in zicht. Maandag heb ik op de trekker gewerkt, maar dinsdag en vandaag (woensdag) ben ik weer aan de slag gegaan met de kruiwagen. Niks mis met de trekker, maar ik vind het werken met de kruiwagen zo heerlijk rustgevend. Op de trekker mis ik toch een beetje het 'plattelandsgevoel'. Hij maakt veel herrie, en van de dieseldampen word ik ook niet echt vrolijk. Het is nog steeds prachtig weer, en het is een genot om op m'n gemakje de compost over de laatste baantjes te verdelen.
Vorige week had ik de manegevlakker op Speurders en Marktplaats gezet, en het lijkt erop dat ik een koper heb. Als alles meezit wordt hij begin volgende week opgehaald. Van het geld dat dat oplevert kan ik een leuke cursus doen bij de Kraaybeekerhof (www.kraaybeekerhof.nl) : Fruit telen met bezieling. Dat is toch precies wat ik wil!

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home