Thursday, May 25, 2006

Praatjes over zaadjes



Afgelopen week heb ik op internet een prachtige site ontdekt van een Canadese zaadleverancier (www.gardensnorth.com). Tot mijn verrassing hadden ze zaadjes van planten waar ik al een tijdje naar op zoek was, maar die ik nog niet had kunnen vinden in Nederland. En natuurlijk heb ik het dan over planten met eetbare bessen/vruchten. Ik heb me ingehouden en van drie soorten zaad besteld: Asimina triloba (papaw), Sambucus nigra ssp. caerulea (een vlier met blauwe (!) bessen - zie plaatje) en Viburnum lantanoides (= V. alnifolium). Ik hoop dat de bessen van de Viburnum lantanoides niet net zo smaken als die van Viburnum opulus. Die zijn weliswaar eetbaar, maar smaken toch vooral naar vieze, natte wollen sokken. Eetbaar is natuurlijk een uiterst rekbaar begrip.
Er staan nog een paar andere soorten op de verlanglijst: Een bonte malus (plaatje!), Smilax herbacae en Vitis riparia. Er moet ook nog wat te wensen over blijven. En afgezien daarvan: Waar láát je al die planten?

Labels: ,

2 Comments:

Blogger Elina van der Heijden said...

Geweldig! Klinkt erg spannend, die blauwe vlier lijkt ook mooi.

En tja, dat eetbaar en lekker geen synoniem zijn wisten we al (gnagna). Had ik je al verteld dat ik -overigens wel beide- een tomaat op het balkon heb?

BTW - is viburnum ook een plant met van die bolachtige bloemen die zo lekker ruiken?

1:31 PM  
Blogger Elina van der Heijden said...

Het rare is dat je niet kunt zien dat ik al een hele tijd geleden een comment heb gepost ... zo krijg ik natuurlijk ook nooit antwoord op mijn vraag :-((((

3:03 AM  

Post a Comment

<< Home