Monday, March 06, 2006

De Hagen

Zaterdag ben ik naar De Hagen (biologisch fruitbedrijf) gegaan om te kijken hoe andere mensen hun boomgaard/plantage hebben opgezet, en om de eigenaren het hemd van het lijf te vragen. Ik ben helemaal geïnspireerd teruggekomen! Wat een mooie boomgaard/plantage! Ze hebben er zo'n verscheidenheid aan fruit... Ook veel onbekende (inheemse) bomen en heesters, helemaal wat ik zelf ook in gedachten heb. En een winkeltje erbij... Ze hebben zo'n drieënhalve hectare, en het heeft me verbaasd hoeveel je daar op kunt verbouwen. Van kiwi's tot ginkgo's en van kornoelje tot walnoten, in behoorlijke hoeveelheden.
Ik ben rondgeleid door Bart Kuiper en z'n zoon Willem, en ze hebben me van alles verteld en ook nog allerlei informatie voor me opgezocht. Super! Ik ga toch min of meer een concurrerend bedrijf opzetten. Maar hopelijk zit er nog wat groei in de markt voor biologische producten.
Verder heb ik al een aantal reacties gehad op m'n advertentie in De Kleine Aarde. Afwachten maar hoe dat zich ontwikkelt. Er zat er eentje bij waar ik een heel goed gevoel bij had. Nu eerst maar weer bezig met een ontwerpje voor het terrein in Eelde. Dat valt nog helemaal niet mee. Het is een lang, smal perceel en lastig in te delen. Vooral als er ook nog een plek moet komen waar je wat kunt drinken en kunt kopen. En er moet ruimte zijn voor een composthoop/mestbult, en opslagruimte voor machines, kratten, vriezers en weet ik wat. Waarvoor je natuurlijk weer toestemming moet vragen en... Genoeg te doen, voorlopig!

Labels:

4 Comments:

Blogger Elina van der Heijden said...

< Genoeg te doen, voorlopig!>

Anders zit je je toch maar te vervelen ;-)

Leuk om de ontwikkelingen zo mee te kunnen lezen! Klinkt ook als een nuttig dagje!

Die reactie op je advertentie klinkt ook wel spannend ...

2:32 AM  
Blogger Grietje said...

Ja joh, tis net alsof ik een kennismakingsadvertentie heb gezet en nu een geschikte huwelijkspartner moet uitzoeken. :-)

10:33 AM  
Blogger Elina van der Heijden said...

Misschien is dat dan de volgende stap?

:-)

3:41 PM  
Blogger Grietje said...

Wie weet, als dit een beetje goed afloopt..........

8:57 AM  

Post a Comment

<< Home