Saturday, February 25, 2006

Overleg

Vandaag overleg gehad met Jos en ElseMari, de mensen van wie ik een stuk grond kan pachten. Het bleek dat onze verwachtingen wel erg ver uit elkaar lagen! Ik wil het professioneler aanpakken dan zij gedacht hadden, en ze hadden ook eigenlijk geen zin in allemaal rijen heesters die hun uitzicht zouden bederven. Na wat geblader in boeken en wat brainstormen hebben we een compromis bedacht waar we ons alledrie in kunnen vinden. Het moet nog blijken of het in de praktijk haalbaar is, maar het begint altijd met een idee. We hebben het plan opgevat om het stuk grond als een soort 'doolhof' in te planten met verschillende heesters. Zo krijg je een wat speelser effect. Misschien is het mogelijk om verschillende doolhofjes te maken met in het midden een hoogstamfruitboom en/of een zitje waar je thee of koffie kunt drinken. Ik zal bij het maken van het ontwerp proberen om de zichtlijn vanuit hun huis over het veld heen zo vrij mogelijk te houden. Maar zien of ik daar uitkom.
En dan moet ik toch echt een keer gaan kijken bij mensen die iets soortgelijks hebben opgezet, want ik zit nog met zoveel vragen! En nu de plannen steeds concreter worden, wordt het tijd om daar antwoorden op te vinden.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home