Wednesday, March 29, 2006

Nou ja....

Vandaag maar 's vlierbespaars proberen.
Er zit voor mijn gevoel flink schot in de zaak. Ik ben via de mail van alles aan het bespreken met Martha. Zij is een heel ondernemingsplan aan het uitwerken. Goed, zeg. Ik ben veel te lui voor dat soort dingen. ;-) Het leek haar ook een goed idee om in elk geval met Martijn (de man die ook op de advertentie had gereageerd) om de tafel te gaan zitten. Je weet nooit wat voor kennis en vaardigheden hij in kan brengen. Hij zit nu in Portugal, maar komt rond 20 april in Nederland. Dan moeten we maar wat afspreken.
Vanochtend naar het kadaster geweest in Assen. Ik dacht slim te zijn, en daar de maten van het perceel van Jos en Elsemari op te vragen. Dat ging mooi niet door. Hun perceel bestond oorspronkelijk uit een heleboel kleine perceeltjes die al lang geleden, en dus onnauwkeurig, zijn opgemeten. Volgens de meneer van het kadaster zou ik daar niet veel mee opschieten. Jammer! Ik heb wel een kadastertekening van het hele perceel meegenomen, zodat ik toch een indicatie heb van de maten. Ik hoef tenslotte ook niet tot op de centimeter nauwkeurig in te tekenen waar ik de struiken wil hebben.
En....... er kwam vandaag een mailtje van iemand uit Drenthe die een stuk grond van 4000 m2 over heeft voor mens- en diervriendelijke projecten. Nou ja, zeg! Ik werd er helemaal enthousiast van, maar ik weet helemaal niet waar dat stuk grond ligt, en of die mensen zin hebben in vlieren en/of kweeën of ander fruit op hun perceel. Het lijkt mij heel erg de moeite waard om dat uit te zoeken.
Als ik eraan toekom wil ik deze week Auke Kleefstra van De Griene Hân bellen of hij de bessenstruiken voor mij kan leveren, en bij de KvK navragen hoe dat nou toch zit met bedrijfsvormen en handelsnamen.
Ik geniet van dit hele gebeuren. Misschien heb ik mijn bestemming gevonden!

Labels:

4 Comments:

Blogger Elina van der Heijden said...

Lui ...??? Volgens mij heb je het hartstikke druk met andere dingen!

't Klinkt allemaal wel erg leuk, hoor. Nog even en je hebt een hele keten van landgoedjes ...

(En als 't allemaal een beetje loopt en je kunt je 'verpakkingen' vlierbessen- en kweejam op de markt brengen, weet je nu alvast wat ze van VROM van je willen :-))

3:38 PM  
Blogger Elina van der Heijden said...

PS. Dat vlierbessenpaars is wel een beetje lastig lezen op de zwarte ondergrond. Misschien eens blaadjesgroen proberen?

3:40 PM  
Blogger Grietje said...

Ik heb inderdaad even op de site gekeken van vrom hoe het zit met m'n verpakkingen. Maar ik geloof niet dat ik aan de 15.000 kilo materiaal toekom. Maar je weet het niet....

12:22 AM  
Blogger Elina van der Heijden said...

Tja, ik denk graag groot ... :-)

2:37 AM  

Post a Comment

<< Home