Monday, April 28, 2008

Sproetjes










Gisteren weer lekker bezig gewerkt op het landje. Alles bruist nu echt de grond uit (zoals we in Friesland zeggen). Het hele veld was bedekt met paardenbloemen - het leken wel sproetjes! Ik zal ze koesteren, want ooit wil ik ze oogsten en laten verwerken tot paardenbloemengelei.
Het klaver schiet de lucht in, en overal verschijnt onkruid. Vorig jaar ben ik druk aan het wieden geweest, maar ik weet nog niet hoe ik het dit jaar zal aanpakken. Als de struiken groter worden zal het gras (en onkruid) het toch overnemen van het klaver. Alleen zal het onder de struiken niet veel ruimte krijgen om uit te groeien. Als ik nu weer al het onkruid en gras tussen het klaver uithaal, heb ik het gevoel dat ik lichtelijk voor nop zit te werken........... Ik ben er nog niet uit hoe ik dit het beste kan aanpakken. Eerst maar eens afwachten hoe het zich zal ontwikkelen.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home