Wednesday, October 04, 2006

Oranje boven

Salade voor bij de pompoentaart! Sla en bloemen uit eigen tuin, de pompoen helaas niet. Maar ik dwaal helemaal af van het oorspronkelijke onderwerp van dit blog, namelijk de bessenplantage. Tja, en wat zal ik daarvan zeggen? De blokken zijn uitgezet, maar niet helemaal goed. Ik wilde oorspronkelijk één bessensoort per blok hebben, maar dat gaat niet lukken. Ik heb de tekeningen niet nauwkeurig genoeg gevolgd, en het laatste blok is eigenlijk te klein geworden (en de andere drie dus te groot). Omdat ik het te veel werk en gedoe vind om dat te veranderen laat ik het zo. Tenslotte is alleen Allah volmaakt. De struiken zullen evengoed wel groeien.
Het meest acute probleem nu is een frees vinden om de banen waar de struiken in komen uit te frezen. Het leek me het meest eenvoudige om een frees te huren, maar dat valt tegen. Een beetje profi-frees past niet in de auto, en moet op een kar vervoerd worden. Bij gebrek aan een trekhaak is dat een probleem. In Paterswolde zit een verhuurbedrijf dat de frees wel wil brengen en halen, maar dat is erg duur. En bovendien is de frees waarschijnlijk vrijdag en dit weekend niet beschikbaar, en dan had ik net aan de slag willen gaan! Bummer. Op 't net wel een mooi tweedehandsje gezien, dus misschien moet ik er maar een kopen. Ik weet het nog niet.
Verder ben ik er nog niet helemaal uit hoe ik aan (gecertificeerde) compost moet komen, hoe ik dat moet onderwerken, hoe ik aan een trekker en schuur moet komen.......... Kortom, allemaal stress!!! Op dit moment weet ik even niet waarom ik zo nodig een bessenplantage moest beginnen. Gelukkig zijn er mensen tegen wie ik aan kan zeuren (dus dank je wel Mootje, Ina, Hilda, Sas, Elina, Ellen, Tjits - het lijkt de Oscaruitreiking wel!) anders geloof ik beslist dat m'n geestige gezondheid in gevaar kwam. ;-) Ik zou eigenlijk wel een partner in crime willen hebben, maar die heeft zich nog niet voorgedaan. Dat kan natuurlijk veranderen.
En ik heb de kleur van m'n blog veranderd, want ik was behoorlijk uitgekeken op dat zwart. Ik weet niet hoe lang ik het hiermee uithou. Misschien stap ik binnenkort wel over op de bètaversie.

Labels: ,

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Tjena Greta, tack för senast!

Ik vind dit blauw ook wel fraai, 't staat in elk geval goed bij de fotootjes. En upgraden naar beta support ik natuurlijk helemaal :-))

En laat je niet opjutten door alle geregel, hoor! (wat betreft het landje dus, dat beta is niet zo'n geregel :-)

xxx

3:16 PM  

Post a Comment

<< Home