Wednesday, September 20, 2006

In de ban van de bes





Ik ben de afgelopen dagen druk bezig geweest met gelei en sap maken van vlierbessen, sleepruimen, appeltjes en peertjes. Leuk werk, maar het geeft zo'n rommel! Tenminste, wel als ik daarmee aan de slag ga. Overal in de keuken en op m'n kleren zaten angstaanjagend donkerrode vlekken. Gelukkig zijn ze niet moeilijk te verwijderen.
Ik heb een geweldig Zweeds recept waarmee je van één bups bessen zowel gelei als sap kunt maken. De sapketel is hierbij een handige hulp. Ik heb al het fruit door elkaar gemikt, voor een lekker herfstmengsel.
Verder heb ik nog bessen van de vuurdoorn geplukt. In één van m'n bessenboeken staat nl. een recept van vuurdoornjam, en daar ben ik erg benieuwd naar. Ik kan me niet voorstellen dat dat lekker is. Maar je weet maar nooit. Voorlopig liggen ze in de vriezer. Er moet namelijk ook nog gewerkt worden!

Labels:

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Het ziet er allemaal heel spannend uit! Mooie plaatjes ook, vooral in de paarse emmer.

Wanneer mag ik komen proeven?

PS. Ik kan nu ook weer inloggen met mijn beta-account om te commenten.

5:44 AM  
Blogger Grietje said...

Gezelli, zeg!
Is er tenminste iemand die op m'n blog reageert. :-(
Zeg maar wanneer je kúnt komen proeven. Kunnen we meteen aan de zuurkoolstamppot. ;-)

8:48 AM  

Post a Comment

<< Home