Sunday, November 18, 2007

Mispels



Ik ben bijzonder gefascineerd door 'ouderwets' fruit als mispels (of nog mooier: mispelaars), kweeperen en moerbeien (of moerbeziën, zoals ze in Vlaanderen zeggen). Alledrie de bomen wil ik graag in m'n nieuwe tuin planten, en wie weet lukt dat dit najaar nog wel. Het is nu wat minder druk op de kwekerij omdat het onkruid vrijwel niet meer groeit en er minder valt te wieden. Het wordt trouwens ook te koud om met mijn blote handen in dat koude en natte groen te woelen.
Maar even terug naar de mispelaar: bij ons in het dorp staat een heel groot exemplaar bij een prachtige rentenierswoning. Op de foto zijn de bladeren van de struik al gevallen en zie je alleen de mispeltjes hangen. Jammer dat ik er niet bij kan komen! Overigens hebben we in Appelscha wel mispels geraapt en die heb ik verwerkt tot jam. Errug lekker, al zeg ik het zelf.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home