Sunday, June 21, 2009

Fruit in wording





Het lijkt een goed fruitjaar te worden, maar laat ik niet te vroeg juichen: Eén hagelbui en het kan afgelopen zijn.
De struiken doen het goed, en zoals gezegd het onkruid ook. Toch wied ik dit jaar niet. Ik ben me aan het verdiepen in de permacultuur (een vrij nieuwe vorm van landbouw bedrijven) en hoewel ik de kwekerij helemaal niet heb opgezet volgens de principes van de permacultuur wil ik me er zoveel mogelijk door laten inspireren. Niet wieden dus, omdat je daarmee de bodem en het bodemleven verstoort en alleen maar weer de weg vrijmaakt voor nieuw onkruid (ook al heb ik op de kale plekken wel steeds klaver ingezaaid).
Gras remt weliswaar de groei van de struiken, maar ik hoop dat het klaver (dat ondanks al het onkruid nog steeds de overhand heeft) dat effect teniet doet.
Het bespaart een hele hoop werk, omdat ik nu eigenlijk alleen hoef te maaien, maar ik heb wel een beetje moeite met de toch wel 'slordige aanblik' van de kwekerij. Nou ja, als het niet bevalt, doe ik het volgend jaar anders.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home